הפעם בסיום הקורס, ביקשתי מכל מנהל לסיים עם "טיפ" שהוא היה נותן ל... עצמו!. למנהל חדש שנכנס לתפקיד.
מפה לשם יצרנו יחד את הפוסט הבא:
9 דברים שהלוואי וידעתי כשנכנסתי לתפקיד הניהולי הראשון שלי!
(הנה השלושה הראשונים..)
1. זה ממש בסדר לבקש עזרה!
כמנהל חדש הרבה פעמים אתה מאמין שאתה צריך ואפילו מצופה ממך לדעת הכול. להסתדר. לעשות "שקט למנהל שמעלייך". נכון? טעות!
בעולם החדש שהמאפיין הכי חזק שלו זה שינוי ואי וודאות, כולנו ולא משנה באיזה תפקיד מוצאים את עצמינו יותר "מתנסים" ופחות "יודעים" וכמו שזה רלוונטי לתחומי העיסוק המקצועיים שלנו, זה נכון באותה מידה גם ביחס לתפקיד הניהולי החדש שאליו נכנסת.
תפיסה ומיומנויות ניהוליות הן בהחלט נרכשות. לא נולדים איתן. לשאול, לבקש עזרה, לשתף בדילמות -את המנהל שלך או קולגה, לא רק מגדיל את המשאבים הניהוליים שלך, אלה גם מחזק את מערכת היחסים. כי ב- Sub text אתה מעביר לאחר מסר של אמון והערכה.
2. אל תעשה את עבודתם של אחרים
שאל את עצמך: האם יש לך נטייה לעשות את עבודתם של אחרים? האם אתה מאמין "שככה זה יתבצע הכי טוב"?
יכול להיות שאתה צודק. הבעיה היא שכשאתה עושה את העבודה של מישהו אחר אתה גם:
• מעביר מסר שאתה לא סומך עליו, על הידע והכישורים שלו.
• אתה "משאיר אותו במקום" ובכך חוטא לתפקידך- במקום לפתח אותו משמר יכולת נמוכה.
• כשאתה עושה את עבודתם של אחרים, אתה כנראה לא עושה עד הסוף את עבודתך שלך. מה הסיבה? כי פשוט לא נשאר לך זמן או אנרגיה.
אז במקום לעשות את עבודתם של אחרים- גלה קצת חמלה. שחרר. יש מצב שזה לא יהיה "בדיוק כמו שאתה חושב שזה צריך להיות" אבל באותה מידה לאחרים יש זכות לעשות את עבודתם בדרך שלהם. ולך יש את החובה לכוון, לפתח ולא לעשות במקום.
3. קח אחריות ניהולית
עד היום היית אחראי לעצמך, לביצועים שלך למשימות שלך. עשית את זה טוב וכנראה זו הסיבה שהתקדמת.
מיום שהפכת למנהל הדבר הראשון שהשתנה זו האחריות שלך.
מהיום אתה אחראי לא רק על עצמך אלה גם על העובדים שלך.
אתה אחראי לוודא ולאפשר להם להצליח בתפקיד, אתה אחראי לתוצר של הצוות, לכמות, לאיכות, לשביעות רצון הלקוחות שלך(פנימיים או חיצוניים), לשביעות הרצון של העובדים שלך למחוברות ולמוטיבציה שלהם .
מה שיפה זה ש"האחריות" היא לא רק חובה או תפקיד, היא גם מצפן שמנחה אותך. שיש לך התלבטות, שאתה נדרש לקבל החלטה מקצועית או אפילו להעיר למישהו, עשה זאת מתוך "כובע האחריות" מתוך חשיבה על מה נכון לצוות, ללקוחות, לעובדים? כמו תמיד כשיש מצפן, קל יותר לבחור את הדרך.
אז.. זו השלישייה הראשונה. מבטיחה להעלות על הכתב ולשתף גם את ההמשך ממש בקרוב.
Comments